Praktisch
Op deze pagina vind je alle praktische informatie over de GSG Leo Vroman. Mis je iets of heb je andere vragen? Neem dan gerust contact op via het contactformulier.
Contact
Afdelingen
Brugklas
Onderwijsassistenten: brugklas@gsgleovroman.nl
Afdelingsleider dhr. Jeroen van Kouwen kwn@gsgleovroman.nl
K2
Onderwijsassistenten: k2@gsgleovroman.nl
Afdelingsleider: dhr. Martijn van de Velde vel@gsgleovroman.nl
MAVO
Onderwijsassistenten: mavo@gsgleovroman.nl
Afdelingsleider: dhr. Marius Verweij vrw@gsgleovroman.nl
H35
Onderwijsassistenten: h35@gsgleovroman.nl
Afdelingsleider: mw. Christel Minks mks@gsgleovroman.nl
A36
Onderwijsassistenten: a36@gsgleovroman.nl
Afdelingsleider: dhr. Martijn van de Velde vel@gsgleovroman.nl
Facilitair
facilitair@gsgleovroman.nl
Locaties
Brugklas (BM72)
Burgemeester Martenssingel 72
2806 CW Gouda
Mavo (BM15)
Burgemeester Martenssingel 15
2806 CL Gouda
Havo/Atheneum (WdZ)
Willem de Zwijgersingel 5
2805 BP Gouda
Leo Vromanzaal (LVZ)
Groen van Prinsterersingel 48b
2805 TE Gouda
Docenten
Download hier de lijst met de e-mailadressen van onze docenten.
Contactpersonen
Algemeen nummer:
0182-599994
Centrale administratie:
administratie@gsgleovroman.nl
Directie:
De heer H. van Tongerloo (rector)
Mevrouw Y. Leijh (conrector)
Ondersteuning onderwijs:
Mevrouw C. Hoogenboom – van der Wal
Mevrouw N. Zegura
Personeel en formatie:
Mevrouw D. de Bruijn
De heer S. Gordijn
Financiën:
Mevrouw Y. van der Horst
Examensecretaris:
De heer R. Beuzenberg
Heeft u een vraag?
Stel ze gerust!
Ziekmelden en verlof
Ziek worden kan altijd een keertje gebeuren. Mocht uw kind onverhoopt wegens ziekte niet naar school kunnen, willen we u vragen dit via de mail aan de onderwijsassistenten van de desbetreffende afdeling van uw kind te melden onder vermelding van ‘ziekmelding + naam leerling + klas leerling’:
U stuurt de e-mail naar:
Brugklassen: brugklas@gsgleovroman.nl
2HM, 2AH en 2A+ klassen: k2@gsgleovroman.nl
2M, 3M en 4M klassen: mavo@gsgleovroman.nl
3H, 4H en 5H klassen: h35@gsgleovroman.nl
3A, 4A, 5A en 6A klassen: a36@gsgleovroman.nl
Verlof
Verlof is er in verschillende soorten en maten, maar over welke soort verlof het ook gaat: het moet vooraf op de juiste wijze worden geregeld. In sommige gevallen volstaat een mail naar de afdeling, in andere gevallen dient er een aanvraagformulier te worden ingevuld. We zetten de verschillende soorten en de bijbehorende manier van aanvragen even op een rijtje.
Medisch verlof
Hiervan is sprake wanneer een leerling moet verzuimen door een afspraak bij een “medische instantie”. Hierbij valt te denken aan de (huis)arts, specialist, tandarts, orthodontist of fysiotherapeut.
Om het onderwijsproces van de leerlingen zo goed mogelijk door te laten gaan vragen we ouder(s)/verzorger(s) om medische afspraken zoveel mogelijk buiten schooltijd te plannen. Soms is dit echter niet mogelijk of is de situatie dusdanig urgent dat een leerling toch één of meerdere lessen mist.
Manier van aanvragen
U stuurt (voorafgaand aan de afspraak) een mail met daarin de aanleiding van het verlofverzoek en de lesuren die door het verlof niet kunnen worden gevolgd, naar de onderwijsassistenten van de afdeling van uw kind. Daarnaast is het belangrijk dat in de mail een telefoonnummer staat waarop u goed bereikbaar bent, zodat de onderwijsassistenten u indien nodig kunnen bereiken.
Buitengewoon verlof (niet bedoeld voor vakantie)
Hiervan is sprake als de leerling door of voor omstandigheden (die buiten de eigen planningsmacht liggen) een deel van een lesdag of een volledige lesdag moet verzuimen. De meest voorkomende redenen zijn een theorie-/rijexamen en een huwelijk of overlijden in de directe relatiesfeer.
Bestand verlof gewichtige omstandigheden
Buitengewoon vakantieverlof
Hiervan is sprake als de werkzaamheden van de ouder(s)/verzorger(s) van dien aard zijn, dat zij niet tijdens de reguliere schoolvakantie met het gezin op vakantie kunnen.
Manier van aanvragen
Door het volledig ingevulde aanvraagformulier in te leveren bij de afdelingsleider van de betreffende leerling. De afdelingsleider neemt geeft in overleg met de leerplichtambtenaar al dan niet akkoord, kijkend naar de mogelijkheden die de leerplichtwet biedt. Indien het meerdere kinderen uit één gezin betreft, kan de aanvraag voor alle kinderen tegelijk worden ingediend.
NB
Indien ouders hun kind(eren), zonder toestemming van de schooldirectie, laten verzuimen om onder schooltijd op vakantie te gaan (of een dag naar een pretpark, weekend weg of iets dergelijks), is de directie verplicht hiervan melding te doen bij de leerplichtambtenaar. De leerplichtambtenaar maakt hierna proces verbaal op. Het Openbaar Ministerie legt hiervoor een geldboete van € 100,00 per kind of dagdeel op. Indien er eerder proces-verbaal voor luxe verzuim is opgemaakt, zult u gedagvaard worden om voor de rechter te verschijnen.
Schooltijden
Lesuur
1e lesuur
2e lesuur
3e lesuur
4e lesuur
5e lesuur
6e lesuur
7e lesuur
8e lesuur
Tijdstip
8.20 tot 9.05
9.05 tot 9.50
10.10 tot 10.55
10.55 tot 11.40
12.10 tot 12.55
12.55 tot 13.40
14.00 tot 14.45
14.45 tot 15.30
Op de GSG starten we allemaal tegelijkertijd en is de schooldag ook voor bijna iedereen op hetzelfde moment, namelijk het 7e uur, afgelopen. Alleen in uitzonderlijke gevallen heb je nog een 8e uur les. Als een les uitvalt, hebt je geen tussenuur, maar wordt de les door een andere docent of een onderwijsassistent overgenomen. Zo kun je op school veel aan je schoolwerk doen en houd je aan het einde van de dag nog tijd over voor je vrienden, sporten, hobby’s of een bijbaantje.
Schoolvakanties
2022-2023
Herfstvakantie
22-10-2022 t/m 30-10-2022
Kerstvakantie
24-12-2022 t/m 8-1-2023
Voorjaarsvakantie
25-2-2023 t/m 5-3-2023
Tweede paasdag
10-4-2023
Meivakantie
22-4-2023 t/m 7-5-2023
Hemelvaartsdag
18-5-2023 en 19-5-2023
Tweede pinksterdag
29-5-2023
Zomervakantie
8-7-2023 t/m 20-8-2023
2023-2024
Herfstvakantie
14-10-2023 t/m 22-10-2023
Kerstvakantie
23-12-2023 t/m 7-1-2024
Voorjaarsvakantie
17-2-2024 t/m 25-2-2024
Tweede paasdag
1-4-2024
Meivakantie
20-4-2024 t/m 5-5-2024
Hemelvaartsdag
9-5-2024 en 10-5-2024
Tweede pinksterdag
20-5-2024
Zomervakantie
13-7-2024 t/m 25-8-2024
Elke 7 à 8 weken heb je vakantie. Vakantie is goed om je batterij weer even op te laden, maar is ook een mooi moment om alvast rustig weer even vooruit te kijken naar de periode die eraan komt, bijvoorbeeld om alvast toetsen te leren, een boekbespreking voor te bereiden of om af te spreken voor een groepsopdracht. Het vakantierooster wordt elk jaar voor alle middelbare scholen in Gouda vastgesteld en daarna hier gepubliceerd.
Alle belangrijke data en activiteiten zijn te vinden in onze jaaragenda. De hier gepubliceerde jaaragenda vermeldt alle momenten die voor leerlingen en ouders van belang zijn.

Benodigdheden
Voor het onderwijs op het GSG hebben leerlingen leermiddelen, hulpmiddelen en een device nodig.
Boeken/Leermiddelen
Met leermiddelen bedoelen wij digitaal lesmateriaal en lesboeken.
De leverancier van de schoolboeken/leermiddelen is vanaf schooljaar 2022-2023 OsingadeJong. Bestelling verloopt via mijnleermiddelen.nl. Voor vragen kunt u terecht bij het callcenter van OsingadeJong via 0515-580081.
Wij streven ernaar dat het lesmateriaal zoveel mogelijk digitaal beschikbaar is, zodat leerlingen overal (thuis, op school of bijvoorbeeld in de bibliotheek) bij hun schoolwerk kunnen. Naast digitaal materiaal maken we ook nog gebruik van boeken of readers om ervoor te zorgen dat leerlingen niet de hele dag op een scherm zitten, om werkvormen af te wisselen en om lees- en schrijfvaardigheid te blijven oefenen.
Vragen over leermiddelen kunt u stellen aan onze leermiddelencoördinator, mw. C. Hoogenboom, via hob@gsgleovroman.nl
Hulpmiddelen
Etui met potloden en pennen, een geodriehoek, passer, maar ook woordenboeken en een atlas. Allemaal voorbeelden van hulpmiddelen. Voorafgaand aan een nieuw schooljaar krijgen onze leerlingen een overzicht van de specifieke hulpmiddelen die zij per vak nodig zullen hebben. Veel van deze hulpmiddelen zullen in de schoolloopbaan maar één keer aangeschaft hoeven worden, de kosten zijn echter wel voor eigen rekening.
Bekijk hieronder het overzicht met benodigdheden voor de leerlingen in de
klassen 2 t/m 6.
Device
Om gebruik te kunnen maken van de digitale leermiddelen, studiewijzers te raadplegen en informatie op te zoeken is het voor onze leerlingen van groot belang dat ze op school een device bij zich hebben. Onze voorkeur gaat ernaar uit dat dit device een laptop is met Windows 10 of 11, omdat een laptop zich beter leent voor verwerkingsopdrachten en Windows 10/11 het beste past bij de digitale programma’s die wij op school gebruiken.
Om ervoor te zorgen dat u een goed apparaat voor uw kind kunt aanschaffen, hebben wij de hulp ingeroepen van The Rent Company. Dit bedrijf is gespecialiseerd in het leveren van laptops aan leerlingen en biedt alleen laptops aan die speciaal voor het onderwijs ontworpen zijn. Deze apparaten kunnen dus tegen een stootje! Bovendien zit er standaard een goede verzekering bij, zodat uw kind bij schade of reparatie (onder garantie) van de laptop in aanmerking komt voor een leenlaptop. Zo kan uw kind de digitale leermiddelen blijven gebruiken en ontstaat hier geen achterstand door.
Op dit moment (2022) levert The Rent Company de Dell latitude 3310 13,3 inch met beschermhoes. Daarin zit de duurste en snelste uitvoering qua processor, 8 GB geheugen en een snelle SSD van 128 GB. Over het algemeen huurt of koopt rond de 92% van onze ouders/leerlingen een laptop van The Rent Company
Ouders van nieuwe brugklasleerlingen ontvangen voorafgaand aan de zomervakantie een bestelflyer met informatie over The Rent Company en het laptopaanbod. Via de code op de bestelflyer logt u in op de webshop en kunt u kiezen voor koop of huur.
U kunt natuurlijk ook zelf een laptop voor uw kind aanschaffen. Mocht u hiervoor kiezen, dan zijn dit de gewenste specificaties: een laptop die draait onder Windows 10/11, met webcam, maximaal 15 inch (het liefst kleiner: 12 á 13 inch, i.v.m. gewicht en grootte in de rugzak van uw kind). Verder minimaal 8GB geheugen en een SSD van 128 GB.
Voor eventuele andere vragen kunt u contact opnemen met onze ICT-afdeling via helpdesk@gsgleovroman.nl.
Begeleiding en ondersteuning
Pestaanpak
Mentoren en afdelingsleiders spelen een belangrijke rol bij het signaleren van pesten. Aan het begin van het schooljaar maken de mentoren afspraken over het vermijden van, signaleren van en het omgaan met pestgedrag. Daarbij wordt onder meer dit protocol besproken. Centraal staat de afspraak dat leerlingen, indien er pestgedrag wordt waargenomen, hiervan altijd melding maken bij hun mentor of afdelingsleider.
Schoolondersteuningsprofiel
In het kader van de Wet op het Passend Onderwijs is het ondersteuningsprofiel van de GSG Leo Vroman nader omschreven binnen het samenwerkingsverband VO / VSO Midden-Holland Rijstreek.
Dit schoolondersteuningsprofiel vindt u hieronder bij formulier. Voor vragen over de zorg in de school kunt u contact opnemen met de mentor van uw zoon of dochter of met onze ondersteuningcoördinator de heer Patrick den Hoed.
Meldcode kindermishandeling
Organisaties en zelfstandige beroepskrachten in de (jeugd)gezondheidszorg, het onderwijs, de kinderopvang, de jeugdzorg en maatschappelijke ondersteuning, politie en justitie zijn verplicht om een meldcode te hanteren voor huiselijk geweld en kindermishandeling.
De school maakt vanzelfsprekend ook gebruik van de meldcode.
Specialisten
Ondersteuningscoördinator:
dhr. Patrick den Hoed
Begeleiders Passend Onderwijs:
- dhr. Ryan Wagenaar
- mw. Denise Modderman
- mw. Marcilla Plaisier
Dyslexiespecialisten:
mw. Hanneke de Schipper
Jeugdverpleegkundige (GGD):
mw. Elise Konter
Leerplichtambtenaar gemeente Gouda:
Mw. Wendy Flux
Jaaragenda
-
Maandag 12 september 2022 t/m Dinsdag 13 septemberKennismakingsavond ouders Brugklas
-
Maandag 12 september 2022 t/m Vrijdag 30 septemberLOS-gesprekken
-
Donderdag 15 september 2022Alle klassen t/m 4e uur les
-
Dinsdag 27 september 2022Alle klassen t/m 4e uur les
-
Woensdag 19 oktober 2022Thema-avond Ouderraad
-
Maandag 24 oktober 2022 t/m Vrijdag 28 oktoberHerfstvakantie
-
Maandag 31 oktober 2022Vromandag 1
-
Vrijdag 4 november 2022Brugklasfeest
-
Woensdag 9 november 2022Nationaal schoolontbijt brugklas
-
Maandag 14 november 2022 t/m Vrijdag 25 novemberSE week en Toetsweek 1 - bovenbouw
-
Dinsdag 15 november 2022Voorlichtingsavond nieuwe leerlingen + ouders
-
Woensdag 16 november 2022Voorlichtingsavond nieuwe leerlingen + ouders
-
Donderdag 17 november 2022LOB voorlichtingsavond ouders 2M
-
Dinsdag 22 november 2022Vromandag 2
-
Woensdag 23 november 2022Wiskunde Alympiade 5H, 5A en 6A
-
Vrijdag 2 december 2022Sinterklaaslunch brugklas na 4e uur
-
Donderdag 8 december 2022LOB-avond (beroepenmarkt)
-
Maandag 12 december 2022Deadline aanvraag herkansingen SE-week 1 examenklassen
-
Woensdag 14 december 2022Voorlichting Winterkamp 3M sport en 4M sport
-
Woensdag 21 december 2022 t/m Donderdag 22 decemberSE1-herkansing examenklassen
-
Donderdag 22 december 2022Alle lessen vervallen na het 6e uur
-
Vrijdag 23 december 2022Kerstactiviteit
-
Maandag 26 december 2022 t/m Vrijdag 6 januariKerstvakantie
-
Maandag 9 januari 2023Studiedag personeel - leerlingen vrij
-
Woensdag 11 januari 2023competitiemiddag Remind Learning 3M en 3H
-
Vrijdag 13 januari 2023competitiemiddag Remind Learning 3A, 4A en 5A
-
Vrijdag 20 januari 2023Open huis (lessen vervallen na het 6e uur)
-
Maandag 23 januari 2023 t/m Woensdag 1 februariKijk- en luistertoetsen 5H en 6A
-
Dinsdag 24 januari 2023Voorlichtingsavond profielkeuze 3A en 3A+
-
Donderdag 26 januari 2023Voorlichtingsavond profielkeuze 3H
-
Zondag 29 januari 2023 t/m Zaterdag 4 februariWinterkamp 3M-sport en 4M-sport
-
Maandag 30 januari 2023Wisseling 'halfjaarsvakken' alle klassen
-
Vrijdag 3 februari 2023Schoolfeest klas 2 en 3
-
Maandag 6 februari 2023 t/m Vrijdag 17 februariSE week en Toetsweek 2 bovenbouw (m.u.v. 4M)
-
Maandag 13 februari 2023 t/m Vrijdag 17 februariSE week-2 4M
-
Maandag 20 februari 2023 t/m Vrijdag 17 maartLOS-gesprekken
-
Woensdag 22 februari 2023alle klassen t/m 4e uur les
-
Woensdag 22 februari 2023Informatieavond bevorderingsnormen brugklas
-
Maandag 27 februari 2023 t/m Vrijdag 3 maartVoorjaarsvakantie
-
Dinsdag 14 maart 2023alle klassen t/m 4e uur les
-
Vrijdag 17 maart 2023aanvraag herkansingen SE's examenklassen (voor 10.00 uur)
-
Donderdag 23 maart 2023 t/m Vrijdag 24 maartHerkansingen SE-2 examenklassen
-
Maandag 27 maart 2023Night of Dreams
-
Vrijdag 31 maart 2023Definitief keuze vakkenpakket van 3H, 3A(+), K2 en mavo
-
Donderdag 6 april 2023Vromandag 3
-
Vrijdag 7 april 2023Goede vrijdag (studiedag personeel)
-
Maandag 10 april 2023Tweede Paasdag
-
Donderdag 13 april 2023Laatste lesdag 4M, 5H en 6A
-
Vrijdag 14 april 2023Afsluitende activiteiten 4M, 5H en 6A
-
Maandag 24 april 2023 t/m Vrijdag 5 meiMeivakantie
-
Maandag 8 mei 2023 t/m Woensdag 17 meiToetsweek 3 bovenbouw
-
Donderdag 11 mei 2023 t/m Vrijdag 26 meiCentraal examen 4M, 5H en 6A
-
Woensdag 17 mei 2023Vromandag 4
-
Donderdag 18 mei 2023Hemelvaartsdag
-
Vrijdag 19 mei 2023Vrije dag na Hemelvaartsdag
-
Maandag 29 mei 2023Tweede Pinksterdag
-
Donderdag 8 juni 2023Deadline aanvraag herkansingen bovenbouw
-
Woensdag 14 juni 2023 t/m Vrijdag 16 juniHerkansingen toetsweek bovenbouw
-
Woensdag 14 juni 2023Uitslag CSE tijdvak 1 mavo, havo en atheneum
-
Maandag 19 juni 2023 t/m Vrijdag 30 juniCentraal examen tijdvak 2
-
Dinsdag 20 juni 2023Ontvangst nieuwe brugklassen
-
Woensdag 21 juni 2023Ontvangst nieuwe brugklassen
-
Donderdag 22 juni 2023A+-avond
-
Vrijdag 23 juni 2023Sportdag brugklas
-
Maandag 26 juni 2023 t/m Vrijdag 30 juniDiverse bijeenkomsten, activiteiten en vergaderingen docenten
-
Donderdag 29 juni 2023Start rapportenvergaderingen alle afdelingen
-
Maandag 3 juli 2023Inleveren boeken alle klassen 09.00-16.00
-
Donderdag 6 juli 2023Afsluiting schooljaar met mentor
-
Donderdag 6 juli 2023Uitslag CSE tweede tijdvak
-
Maandag 10 juli 2023 t/m Vrijdag 18 augustusZomervakantie
Procedures en statuten
In iedere school zijn procedures en reglementen. Niet omdat we van regels houden, maar omdat ze hulp en duidelijkheid bieden in lastige situaties. Relevante statuten en reglementen zijn hieronder te vinden.
Mocht u vragen hebben na het lezen, kunt u uw vraag mailen naar de administratie via administratie@gsgleovroman.nl. De administratie zal zorgen dat uw vraag naar de juiste persoon doorgestuurd wordt.
Conflict of klacht
Ook op een school kunnen wel eens problemen ontstaan tussen ouders of leerlingen en (medewerkers van) de school. Dat zou kunnen gaan over tal van zaken die spelen in de school, van begeleiding en gedrag tot aan communicatie, pesten of toelating.
De meeste problemen worden in onderling overleg goed opgelost, maar soms is een meningsverschil van dien aard dat men er een klacht over wenst in te dienen.
Wij gebruiken in die gevallen graag een stappenplan, dit kunt u hieronder vinden.
Vacatures
Vacature afdelingsleider mavo- of havo-afdeling
Onze overige vacatures staan op Meesterbaan. Klik hier om te bekijken welke vacatures op dit moment openstaan.