Praktisch
Op deze pagina vind je alle praktische informatie over de GSG Leo Vroman. Mis je iets of heb je andere vragen? Neem dan gerust contact op via het contactformulier.
Contact
Afdelingen
Brugklas
Onderwijsassistenten: brugklas@gsgleovroman.nl
Afdelingsleider dhr. Jeroen van Kouwen kwn@gsgleovroman.nl
K2
Dagelijkse zaken: mw. H. de Schipper sci@gsgleovroman.nl
Afdelingsleider: mw. Mariëtte Verboom vbm@gsgleovroman.nl
MAVO
Onderwijsassistenten: mavo@gsgleovroman.nl
Afdelingsleider: dhr. Martijn van de Velde vel@gsgleovroman.nl
H35
Onderwijsassistenten: h35@gsgleovroman.nl
Afdelingsleider: dhr. E. van der Vaart vrt@gsgleovroman.nl
A36
Onderwijsassistenten: a36@gsgleovroman.nl
Afdelingsleider: mw. Mariëtte Verboom vbm@gsgleovroman.nl
Facilitair
facilitair@gsgleovroman.nl
Locaties
Brugklas (BM72)
Burgemeester Martenssingel 72
2806 CW Gouda
Mavo (BM15)
Burgemeester Martenssingel 15
2806 CL Gouda
Havo/Atheneum (WdZ)
Willem de Zwijgersingel 5
2805 BP Gouda
Leo Vromanzaal (LVZ)
Groen van Prinsterersingel 48b
2805 TE Gouda
Docenten
Download hier de lijst met de e-mailadressen van onze docenten.
Contactpersonen
Algemeen nummer:
0182-599994
Centrale administratie:
administratie@gsgleovroman.nl
Directie:
De heer H. van Tongerloo (rector)
Mevrouw Y. Leijh (conrector)
Ondersteuning onderwijs:
Mevrouw C. Hoogenboom – van der Wal
Mevrouw N. Zegura
Personeel en formatie:
Mevrouw D. de Bruijn
De heer S. Gordijn
Financiën:
Mevrouw Y. van der Horst
Examensecretaris:
De heer R. Beuzenberg
Heeft u een vraag?
Stel ze gerust!
Ziekmelden en verlof
Ziek worden kan altijd een keertje gebeuren. Mocht uw kind onverhoopt wegens ziekte niet naar school kunnen, willen we u vragen dit via de mail aan de onderwijsassistenten van de desbetreffende afdeling van uw kind te melden onder vermelding van ‘ziekmelding + naam leerling + klas leerling’:
U stuurt de e-mail naar:
Brugklassen: brugklas@gsgleovroman.nl
2HM, 2AH en 2A+ klassen: k2@gsgleovroman.nl
2M, 3M en 4M klassen: mavo@gsgleovroman.nl
3H, 4H en 5H klassen: h35@gsgleovroman.nl
3A, 4A, 5A en 6A klassen: a36@gsgleovroman.nl
Verlof
Verlof is er in verschillende soorten en maten, maar over welke soort verlof het ook gaat: het moet vooraf op de juiste wijze worden geregeld. In sommige gevallen volstaat een mail naar de afdeling, in andere gevallen dient er een aanvraagformulier te worden ingevuld. We zetten de verschillende soorten en de bijbehorende manier van aanvragen even op een rijtje.
Medisch verlof
Hiervan is sprake wanneer een leerling moet verzuimen door een afspraak bij een “medische instantie”. Hierbij valt te denken aan de (huis)arts, specialist, tandarts, orthodontist of fysiotherapeut.
Om het onderwijsproces van de leerlingen zo goed mogelijk door te laten gaan vragen we ouder(s)/verzorger(s) om medische afspraken zoveel mogelijk buiten schooltijd te plannen. Soms is dit echter niet mogelijk of is de situatie dusdanig urgent dat een leerling toch één of meerdere lessen mist.
Manier van aanvragen
U stuurt (voorafgaand aan de afspraak) een mail met daarin de aanleiding van het verlofverzoek en de lesuren die door het verlof niet kunnen worden gevolgd, naar de onderwijsassistenten van de afdeling van uw kind. Daarnaast is het belangrijk dat in de mail een telefoonnummer staat waarop u goed bereikbaar bent, zodat de onderwijsassistenten u indien nodig kunnen bereiken.
Buitengewoon verlof (niet bedoeld voor vakantie)
Hiervan is sprake als de leerling door of voor omstandigheden (die buiten de eigen planningsmacht liggen) een deel van een lesdag of een volledige lesdag moet verzuimen. De meest voorkomende redenen zijn een theorie-/rijexamen en een huwelijk of overlijden in de directe relatiesfeer.
Bestand verlof gewichtige omstandigheden
Buitengewoon vakantieverlof
Hiervan is sprake als de werkzaamheden van de ouder(s)/verzorger(s) van dien aard zijn, dat zij niet tijdens de reguliere schoolvakantie met het gezin op vakantie kunnen.
Manier van aanvragen
Door het volledig ingevulde aanvraagformulier in te leveren bij de afdelingsleider van de betreffende leerling. De afdelingsleider neemt geeft in overleg met de leerplichtambtenaar al dan niet akkoord, kijkend naar de mogelijkheden die de leerplichtwet biedt. Indien het meerdere kinderen uit één gezin betreft, kan de aanvraag voor alle kinderen tegelijk worden ingediend.
NB
Indien ouders hun kind(eren), zonder toestemming van de schooldirectie, laten verzuimen om onder schooltijd op vakantie te gaan (of een dag naar een pretpark, weekend weg of iets dergelijks), is de directie verplicht hiervan melding te doen bij de leerplichtambtenaar. De leerplichtambtenaar maakt hierna proces verbaal op. Het Openbaar Ministerie legt hiervoor een geldboete van € 100,00 per kind of dagdeel op. Indien er eerder proces-verbaal voor luxe verzuim is opgemaakt, zult u gedagvaard worden om voor de rechter te verschijnen.
Schooltijden
Lesuur
1e lesuur
2e lesuur
3e lesuur
4e lesuur
5e lesuur
6e lesuur
7e lesuur
8e lesuur
Tijdstip
8.20 tot 9.05
9.05 tot 9.50
10.10 tot 10.55
10.55 tot 11.40
12.10 tot 12.55
12.55 tot 13.40
14.00 tot 14.45
14.45 tot 15.30
Op de GSG starten we allemaal tegelijkertijd en is de schooldag ook voor bijna iedereen op hetzelfde moment, namelijk het 7e uur, afgelopen. Alleen in uitzonderlijke gevallen heb je nog een 8e uur les. Als een les uitvalt, hebt je geen tussenuur, maar wordt de les door een andere docent of een onderwijsassistent overgenomen. Zo kun je op school veel aan je schoolwerk doen en houd je aan het einde van de dag nog tijd over voor je vrienden, sporten, hobby’s of een bijbaantje.
Schoolvakanties
2021-2022
Herfstvakantie
16-10-2021 t/m 24-10-2021
Kerstvakantie
25-12-2021 t/m 10-1-2022
Voorjaarsvakantie
26-2-2022 t/m 6-3-2022
Tweede paasdag
15-4-2022 t/m 18-4-2022
Meivakantie
23-4-2022 t/m 8-5-2022
Hemelvaartsdag
26-5-2022 en 27-5-2022
Tweede pinksterdag
6-6-2022
Zomervakantie
9-7-2022 t/m 21-8-2022
Studiedag personeel
10-1-2022 en 15-4-2022
2022-2023
Herfstvakantie
22-10-2022 t/m 30-10-2022
Kerstvakantie
24-12-2022 t/m 8-1-2023
Voorjaarsvakantie
25-2-2023 t/m 5-3-2023
Tweede paasdag
10-04-2023
Meivakantie
22-4-2023 t/m 7-5-2023
Hemelvaartsdag
18-5-2023 en 19-5-2023
Tweede pinksterdag
29-05-2023
Zomervakantie
8-7-2023 t/m 20-8-2023
Elke 7 à 8 weken heb je vakantie. Vakantie is goed om je batterij weer even op te laden, maar is ook een mooi moment om alvast rustig weer even vooruit te kijken naar de periode die eraan komt, bijvoorbeeld om alvast toetsen te leren, een boekbespreking voor te bereiden of om af te spreken voor een groepsopdracht. Het vakantierooster wordt elk jaar voor alle middelbare scholen in Gouda vastgesteld en daarna hier gepubliceerd.
Alle belangrijke data en activiteiten zijn te vinden in onze jaaragenda. De hier gepubliceerde jaaragenda vermeldt alle momenten die voor leerlingen en ouders van belang zijn.

Benodigdheden
Voor het onderwijs op het GSG hebben leerlingen leermiddelen, hulpmiddelen en een device nodig.
Leermiddelen
Met leermiddelen bedoelen wij digitaal lesmateriaal en lesboeken. Wij streven ernaar dat het lesmateriaal zoveel mogelijk digitaal beschikbaar is, zodat leerlingen overal (thuis, op school of bijvoorbeeld in de bibliotheek) bij hun schoolwerk kunnen. Naast digitaal materiaal maken we ook nog gebruik van boeken of readers om ervoor te zorgen dat leerlingen niet de hele dag op een scherm zitten, om werkvormen af te wisselen en om lees- en schrijfvaardigheid te blijven oefenen.
Rond de zomervakantie kunt u de meeste leermiddelen bestellen via onze distributeur Van Dijk Educatie. Voor die tijd wordt u erop geattendeerd de leermiddelen op tijd te bestellen. In de zomervakantie zullen de leermiddelen via de pakketdienst thuis bezorgd worden. De leermiddelen worden door school betaald, echter worden sommige leermiddelen gehuurd en deze leermiddelen dienen aan het einde van het schooljaar wel weer in goede staat ingeleverd te worden.
Klik hier voor meer informatie over het inleveren en bestellen van schoolboeken via Van Dijk Educatie.
Enkele leermiddelen worden niet via Van Dijk Educatie, maar via de school geleverd. Vragen over leermiddelen kunt u stellen aan onze leermiddelencoördinator, mw. C. Hoogenboom, via hob@gsgleovroman.nl
Hulpmiddelen
Etui met potloden en pennen, een geodriehoek, passer, maar ook woordenboeken en een atlas. Allemaal voorbeelden van hulpmiddelen. Voorafgaand aan een nieuw schooljaar krijgen onze leerlingen een overzicht van de specifieke hulpmiddelen die zij per vak nodig zullen hebben. Veel van deze hulpmiddelen zullen in de schoolloopbaan maar één keer aangeschaft hoeven worden, de kosten zijn echter wel voor eigen rekening. Een deel van de hulpmiddelen zijn bij het bestellen van de leermiddelen bij Van Dijk Educatie mee te bestellen, maar kunnen ook bijvoorbeeld bij Hema gekocht worden.
Bekijk hieronder het overzicht met benodigdheden voor de leerlingen in de
klassen 2 t/m 6.
Device
Om gebruik te kunnen maken van de digitale leermiddelen, studiewijzers te raadplegen en informatie op te zoeken is het voor onze leerlingen van groot belang dat ze op school een device bij zich hebben. Onze voorkeur gaat ernaar uit dat dit device een laptop is met Windows 10, omdat een laptop zich beter leent voor verwerkingsopdrachten en Windows 10 het beste past bij de digitale programma’s die wij op school gebruiken.
Om ervoor te zorgen dat u een goed apparaat voor uw kind kunt aanschaffen, hebben wij de hulp ingeroepen van The Rent Company. Dit bedrijf is gespecialiseerd in het leveren van laptops aan leerlingen en biedt alleen laptops aan die speciaal voor het onderwijs ontworpen zijn. Deze apparaten kunnen dus tegen een stootje! Bovendien zit er standaard een goede verzekering bij, zodat uw kind bij schade of reparatie (onder garantie) van de laptop in aanmerking komt voor een leenlaptop. Zo kan uw kind de digitale leermiddelen blijven gebruiken en ontstaat hier geen achterstand door.
Op dit moment (2021) levert The Rent Company de Dell latitude 3190 11,6 inch met beschermhoes. Daarin zit de duurste en snelste uitvoering qua processor, 8 GB geheugen en een snelle SSD van 128 GB. Over het algemeen huurt of koopt rond de 92% van onze ouders/leerlingen een laptop van The Rent Company
Ouders van nieuwe brugklasleerlingen ontvangen voorafgaand aan de zomervakantie een bestelflyer met informatie over The Rent Company en het laptopaanbod. Via de code op de bestelflyer logt u in op de webshop en kunt u kiezen voor koop of huur.
U kunt natuurlijk ook zelf een laptop voor uw kind aanschaffen. Mocht u hiervoor kiezen, dan zijn dit de gewenste specificaties: een laptop die draait onder Windows 10, met webcam, maximaal 15 inch (het liefst kleiner: 12 á 13 inch, i.v.m. gewicht en grootte in de rugzak van uw kind). Verder minimaal 8GB geheugen en een SSD van 128 GB.
Voor eventuele andere vragen kunt u contact opnemen met onze ICT-afdeling via helpdesk@gsgleovroman.nl.
Begeleiding en ondersteuning
Pestaanpak
Mentoren en afdelingsleiders spelen een belangrijke rol bij het signaleren van pesten. Aan het begin van het schooljaar maken de mentoren afspraken over het vermijden van, signaleren van en het omgaan met pestgedrag. Daarbij wordt onder meer dit protocol besproken. Centraal staat de afspraak dat leerlingen, indien er pestgedrag wordt waargenomen, hiervan altijd melding maken bij hun mentor of afdelingsleider.
Op 28 september 2021 wordt van 20.00 tot 21.00 de webinar ‘Kinderen en (online) pesten’ georganiseerd. Meer informatie kunt u hier vinden.
Schoolondersteuningsprofiel
In het kader van de Wet op het Passend Onderwijs is het zorgprofiel van de GSG Leo Vroman nader omschreven binnen het samenwerkingsverband VO / VSO Midden-Holland Rijstreek.
Dit zorgondersteuningsprofiel vindt u hieronder bij formulier. Voor vragen over de zorg in de school kunt u contact opnemen met de mentor van uw zoon of dochter of met één van onze zorgcoördinatoren, mw. R. Sonneveld (son@gsgleovroman.nl) of mw. N. Wieman (wie@gsgleovroman.nl)
Zorgbegeleiding GSG Leo Vroman
Meldcode kindermishandeling
Organisaties en zelfstandige beroepskrachten in de (jeugd)gezondheidszorg, het onderwijs, de kinderopvang, de jeugdzorg en maatschappelijke ondersteuning, politie en justitie zijn verplicht om een meldcode te hanteren voor huiselijk geweld en kindermishandeling.
De school maakt vanzelfsprekend ook gebruik van de meldcode.
Specialisten
Ondersteuningscoördinatoren:
brugklas en MAVO-2 t/m -4:
mw. Renate Sonneveld, son@gsgleovroman.nl
HAVO-2 t/m 5 en Atheneum-2 t/m 6:
mw. Nienke Wieman, wie@gsgleovroman.nl
Begeleiders Passend Onderwijs:
dhr. Patrick den Hoed
mw. Marcilla Plaisier
Dyslexiespecialisten:
brugklas en MAVO-2 t/m -4:
mw. Hanneke de Schipper
HAVO-2 t/m -5 en Atheneum-3 t/m -6:
mw. Conny Koolmees
Jeugdverpleegkundige (GGD):
mw. Elise Konter
Leerplichtambtenaar gemeente Gouda:
Mw. Wendy Flux
Jaaragenda
-
Woensdag 8 september 2021Distributie devices brugklas
-
Donderdag 9 september 2021Schoolfotograaf brugklas
-
Dinsdag 14 september 2021Schoolfotograaf 3M, 4H en 4A
-
Dinsdag 21 september 2021 t/m Donderdag 30 septemberLOS-gesprekken
-
Donderdag 23 september 2021Alle klassen t/m 4e uur les
-
Woensdag 29 september 2021Alle klassen t/m 4e uur les
-
Woensdag 6 oktober 2021Vromandag 1
-
Maandag 18 oktober 2021 t/m Vrijdag 22 oktoberHerfstvakantie
-
Maandag 25 oktober 2021Ouderavond 'Hoe help ik mijn kind met slimmer en gemotiveerd leren?' - 3A, 4A en 5A 19.30-21.00
-
Woensdag 3 november 2021Nationaal schoolontbijt brugklas
-
Dinsdag 9 november 2021Voorlichtingsavond nieuwe leerlingen + ouders
-
Woensdag 10 november 2021Voorlichtingsavond nieuwe leerlingen + ouders
-
Dinsdag 16 november 2021Vromandag 2
-
Vrijdag 19 november 2021Wiskunde Alympiade 5H, 5A en 6A
-
Vrijdag 19 november 2021 t/m Vrijdag 26 novemberToetsweek 1 - 4 atheneum
-
Maandag 22 november 2021 t/m Vrijdag 26 novemberSE week 1 - 4 havo en 5 atheneum
-
Maandag 22 november 2021 t/m Dinsdag 30 novemberSE week 1 - 6 atheneum
-
Maandag 22 november 2021 t/m Maandag 29 novemberSE week 1 - 5 havo
-
Vrijdag 3 december 2021Sinterklaaslunch brugklas na 4e uur
-
Maandag 6 december 2021LOB-avond (beroepenmarkt)
-
Vrijdag 17 december 2021Deadline aanvraag herkansingen 4H, 5H, 5A en 6A + van TW1 4A
-
Dinsdag 21 december 2021Deadline inleveren PWS 5H en 6A
-
Donderdag 23 december 2021Activiteiten dag
-
Vrijdag 24 december 2021Kerstactiviteit
-
Maandag 27 december 2021 t/m Vrijdag 7 januariKerstvakantie
-
Maandag 10 januari 2022Studiedag personeel - leerlingen vrij
-
Maandag 17 januari 2022 t/m Dinsdag 18 januariSE1-herkansing voor 4H, 5A, 5H en 6A
-
Maandag 17 januari 2022 t/m Dinsdag 18 januariHerkansingen TW 1 - 4A
-
Maandag 24 januari 2022Wisseling 'halfjaarsvakken' alle klassen
-
Maandag 24 januari 2022 t/m Vrijdag 28 januariSE-week 4M + luistervaardigheden 4M
-
Vrijdag 28 januari 2022Open huis
-
Maandag 31 januari 2022Presentatieavond PWS 5H + 6A
-
Vrijdag 18 februari 2022Wiskunde Alympiade 4H en 5A
-
Woensdag 23 februari 2022Informatieavond bevorderingsnormen brugklas
-
Donderdag 24 februari 2022Voorlichtingsavond 2M en 3M - vakkenpakket
-
Maandag 28 februari 2022 t/m Vrijdag 4 maartVoorjaarsvakantie
-
Maandag 7 maart 2022 t/m Vrijdag 11 maartArbeidsoriëntatie 3M
-
Maandag 7 maart 2022 t/m Vrijdag 18 maartSE2-periode 5H en 6A
-
Donderdag 10 maart 2022 t/m Vrijdag 18 maartStart TW-2 4A
-
Zondag 13 maart 2022 t/m Zaterdag 19 maartWinterkamp 2Ma en 3Ma-sport
-
Maandag 14 maart 2022 t/m Vrijdag 18 maartSE-2 periode 4H en 5A
-
Donderdag 24 maart 2022Night of Dreams
-
Maandag 28 maart 2022 t/m Vrijdag 1 aprilExcursieweek Berlijn 3A+
-
Maandag 28 maart 2022Deadline aanvraag herkansingen 5H en 6A - 09.00
-
Dinsdag 29 maart 2022Defnitief keuze vakkenpakket van 3H, 3A(+), K2 en mavo - 15.00
-
Donderdag 31 maart 2022 t/m Maandag 4 aprilStart herkansingen SE-2 5H en 6A
-
Dinsdag 5 april 2022Vromandag 4
-
Dinsdag 12 april 2022Laatste lesdag 5H en 6A
-
Woensdag 13 april 2022Afsluitende activiteiten 4M, 5H en 6A
-
Woensdag 13 april 2022Deadline aanvraag herkansingen TW2 - 4A
-
Woensdag 13 april 2022Deadline aanvraag herkansingen 4H en 5A - 23.00
-
Vrijdag 15 april 2022Goede vrijdag (studiedag personeel)
-
Maandag 18 april 2022Tweede Paasdag
-
Woensdag 20 april 2022 t/m Vrijdag 22 aprilHerkansing SE-2 4H en 5A + herkansing TW-2 4A
-
Maandag 25 april 2022 t/m Vrijdag 6 meiMeivakantie
-
Donderdag 12 mei 2022 t/m Maandag 30 meiCentraal examen 4M, 5H en 6A
-
Maandag 16 mei 2022 t/m Vrijdag 20 meiExcursieweek 3M, 4H, 5A/project-/domeinweek 2M, K2, 3A, 3H, 4A (onder voorbehoud)
-
Woensdag 25 mei 2022Brugklasfeest (onder voorbehoud)
-
Donderdag 26 mei 2022Hemelvaartsdag
-
Vrijdag 27 mei 2022Vrije dag na Hemelvaartsdag
-
Maandag 30 mei 2022 t/m Dinsdag 7 juniTW-3 4A
-
Maandag 30 mei 2022 t/m Dinsdag 31 meiSE-3 4H
-
Woensdag 8 juni 2022Vromandag 5
-
Donderdag 9 juni 2022Uitslag CSE tijdvak 1 mavo, havo en atheneum
-
Donderdag 9 juni 2022Ontvangst nieuwe brugklassen
-
Maandag 13 juni 2022 t/m Vrijdag 24 juniCentraal examen tweede tijdvak 4M, 5H en 6A
-
Dinsdag 14 juni 2022Ontvangst nieuwe brugklassen
-
Donderdag 16 juni 2022A+-avond
-
Donderdag 16 juni 2022Deadline aanvraag herkansingen 4H (SE-3) en 4A (TW-3) 23.00
-
Dinsdag 21 juni 2022 t/m Woensdag 22 juniHerkansing 4H (SE-3) + 4A (TW-3) periode 3 + herexamen maatschappijleer
-
Vrijdag 24 juni 2022Sportdag brugklas
-
Vrijdag 24 juni 2022 t/m Donderdag 30 juniAangepast programma en projecten
-
Woensdag 29 juni 2022Berlijnexpositie
-
Woensdag 29 juni 2022Sportdag 3H, 3A en 4A
-
Donderdag 30 juni 2022Start rapportenvergaderingen alle afdelingen
-
Vrijdag 1 juli 2022Uitslag CSE tweede tijdvak
-
Maandag 4 juli 2022Inleveren boeken alle klassen 09.00-16.00
-
Maandag 4 juli 2022 t/m Vrijdag 8 juliDiverse bijeenkomsten, activiteiten en vergaderingen docenten
-
Dinsdag 5 juli 2022 t/m Vrijdag 8 juliCentraal examen derde tijdvak 4M, 5H en 6A
-
Dinsdag 5 juli 2022 t/m Woensdag 6 juliDiploma-uitreiking havo
-
Woensdag 6 juli 2022 t/m Donderdag 7 juliDiploma-uitreiking mavo
-
Donderdag 7 juli 2022Afsluiting schooljaar met mentor
-
Donderdag 7 juli 2022Diploma-uitreiking atheneum
-
Maandag 11 juli 2022 t/m Vrijdag 19 augustusZomervakantie
-
Donderdag 14 juli 2022Uitslag CSE tijdvak 3 mavo, havo en atheneum
Procedures en statuten
In iedere school zijn procedures en reglementen. Niet omdat we van regels houden, maar omdat ze hulp en duidelijkheid bieden in lastige situaties. Relevante statuten en reglementen zijn hieronder te vinden.
Mocht u vragen hebben na het lezen, kunt u uw vraag mailen naar de administratie via administratie@gsgleovroman.nl. De administratie zal zorgen dat uw vraag naar de juiste persoon doorgestuurd wordt.
Conflict of klacht
Ook op een school kunnen wel eens problemen ontstaan tussen ouders of leerlingen en (medewerkers van) de school. Dat zou kunnen gaan over tal van zaken die spelen in de school, van begeleiding en gedrag tot aan communicatie, pesten of toelating.
De meeste problemen worden in onderling overleg goed opgelost, maar soms is een meningsverschil van dien aard dat men er een klacht over wenst in te dienen.
Wij gebruiken in die gevallen graag een stappenplan, dit kunt u hieronder vinden.
Vacatures
Al onze andere vacatures staan op Meesterbaan. Klik hier om te bekijken welke vacatures op dit moment openstaan.