Praktisch
Op deze pagina vind je alle praktische informatie over de GSG Leo Vroman. Mis je iets of heb je andere vragen? Neem dan gerust contact op via het contactformulier.
Contact
Afdelingen
Brugklas
Onderwijsassistenten: brugklas@degsg.nl
Afdelingsleider dhr. Rolof Bouman bou@degsg.nl
K2
Onderwijsassistenten: k2@degsg.nl
Afdelingsleider: dhr. Anne Geert Blonk blo@degsg.nl
MAVO
Onderwijsassistenten: mavo@degsg.nl
Afdelingsleider: mw. Maaike Luiten ltn@degsg.nl
H35
Onderwijsassistenten: h35@degsg.nl
Afdelingsleider: dhr. Jeroen Bode
bde@degsg.nl
A36
Onderwijsassistenten: a36@degsg.nl
Afdelingsleider: mw. Mariëtte Verboom vbm@degsg.nl
Facilitair
facilitair@degsg.nl
Locaties
Brugklas (BM72)
Burgemeester Martenssingel 72
2806 CW Gouda
Mavo (BM15)
Burgemeester Martenssingel 15
2806 CL Gouda
Havo/Atheneum (WdZ)
Willem de Zwijgersingel 5
2805 BP Gouda
Leo Vromanzaal (LVZ)
Groen van Prinsterersingel 48b
2805 TE Gouda
Docenten
Download hier de lijst met de e-mailadressen van onze docenten.
Contactpersonen
Algemeen nummer:
0182-599994
Centrale administratie:
administratie@degsg.nl
Directie:
Mevrouw Y. Leijh (rector)
Ondersteuning onderwijs:
Mevrouw C. Hoogenboom – van der Wal
Mevrouw N. Zegura
Personeel en formatie:
Mevrouw D. de Bruijn
De heer S. Gordijn
Financiën:
Mevrouw Y. van der Horst
Examensecretaris:
De heer R. Beuzenberg
Heeft u een vraag?
Stel ze gerust!
Ziekmelden en verlof
Ziek zijn kan iedereen overkomen. Is uw kind ziek en daardoor niet in staat om naar school te komen? Meld dit dan altijd voor aanvang van schooltijd via e-mail bij de onderwijsassistenten van de afdeling van uw kind. Vermeld in de mail altijd:
- “Ziekmelding”,
- de naam van de leerling,
- en de klas.
U stuurt de e-mail naar de afdeling van de leerling:
- Brugklassen: brugklas@degsg.nl
- 2HM, 2AH en 2A+ klassen: k2@degsg.nl
- 2M, 3M en 4M klassen: mavo@degsg.nl
- 3H, 4H en 5H klassen: h35@degsg.nl
- 3A, 4A, 5A en 6A klassen: a36@degsg.nl
Bij ziekte langer dan een weekend, vragen wij u uw kind opnieuw ziek te melden op maandagochtend. Leerlingen van 18 jaar of ouder mogen zichzelf ziek melden.
De mentor houdt contact met leerling en ouders als het ziekteverzuim oploopt. Bij langdurig of herhaald ziekteverzuim kan de mentor, in overleg met ouders, een gesprek aanvragen bij de jeugdverpleegkundige.
Verlof aanvragen (buiten ziekte om)
Er zijn verschillende soorten verlof. Denk aan medische afspraken, rijexamens, religieuze feestdagen of familiebijeenkomsten. Voor alle vormen van verlof geldt: vraag het tijdig aan. Dat kan op verschillende manieren, afhankelijk van de reden.
Medisch verlof (arts, tandarts, fysio e.d.)
Mail uiterlijk 24 uur van tevoren naar de onderwijsassistent van de afdeling van uw kind. Vermeld duidelijk:
- de reden van de afspraak,
- de verwachte lestijd(en) waarop uw kind afwezig is,
- en een telefoonnummer waarop u bereikbaar bent.
Buitengewoon verlof (bijv. huwelijk, overlijden, religieuze feestdag)
Gebruik het formulier “Buitengewoon verlof aanvraag”. Vraag het uiterlijk twee weken van tevoren aan bij de onderwijsassistent van de afdeling. Voeg indien mogelijk een bewijsstuk toe (bijvoorbeeld uitnodiging of bevestiging). De afdelingsleider beslist over de aanvraag volgens de leerplichtregels.
Download het formulier hier: Verzuimformulier buitengewoon verlof
Ongeoorloofd verzuim
Komt uw kind zonder geldige reden niet of te laat in de les? Dan registreren wij dat als spijbelen of te laat. Wij hanteren een duidelijke sanctieladder:
- Te laat (tot 10 minuten): de leerling moet zich de volgende dag om 08:00 uur melden. Bij herhaling volgen zwaardere maatregelen.
- Spijbelen (meer dan 10 minuten te laat of hele les missen): gemiste lesuren worden dubbel ingehaald. Ook hier geldt: bij herhaling volgen zwaardere maatregelen.
Let op: verslapen, pech onderweg, een lekke band of een vergeten rooster zijn geen geldige redenen voor afwezigheid, ook niet bij een eerste keer. Deze worden als ongeoorloofd verzuim geregistreerd. Het niet aanwezig zijn of te laat aanwezig zijn bij het om 8:00 uur melden of de in te halen uren resulteert en een nieuwe ongeoorloofd verzuim melding.
Bij aanhoudend ongeoorloofd verzuim worden ouders en leerling uitgenodigd voor een gesprek. Uiteindelijk kunnen wij verplicht zijn melding te doen bij leerplicht en DUO. Ook bij verzuim na een afgewezen verlofaanvraag melden wij dit direct.
Wij monitoren verzuim zorgvuldig. Het doel is niet alleen duidelijke regels stellen, maar ook zorgen dat leerlingen zich gezien voelen en weer regelmatig naar school gaan. Bij zorgen zoeken wij altijd eerst contact met ouders.
Schooltijden
Lesuur
1e lesuur
2e lesuur
3e lesuur
4e lesuur
5e lesuur
6e lesuur
7e lesuur
8e lesuur
Tijdstip
8.20 tot 9.05
9.05 tot 9.50
10.10 tot 10.55
10.55 tot 11.40
12.10 tot 12.55
12.55 tot 13.40
14.00 tot 14.45
14.45 tot 15.30
Op de GSG starten we allemaal tegelijkertijd en is de schooldag ook voor bijna iedereen op hetzelfde moment, namelijk het 7e uur, afgelopen. Alleen in uitzonderlijke gevallen heb je nog een 8e uur les. Als een les uitvalt, hebt je geen tussenuur, maar wordt de les door een andere docent of een onderwijsassistent overgenomen. Zo kun je op school veel aan je schoolwerk doen en houd je aan het einde van de dag nog tijd over voor je vrienden, sporten, hobby’s of een bijbaantje.
Schoolvakanties
2025-2026
Herfstvakantie
18-10-2025 t/m 26-10-2025
Kerstvakantie
20-12-2025 t/m 4-1-2026
Voorjaarsvakantie
14-2-2026 t/m 22-2-2026
Goede vrijdag
3-4-2026
Tweede paasdag
6-4-2026
Meivakantie
18-4-2026 t/m 3-5-2026
Bevrijdingsdag
5-5-2026
Hemelvaartsdag
14-5-2026 en 15-5-2026
Tweede pinksterdag
25-5-2026
Zomervakantie
18-7-2026 t/m 30-8-2026
Elke 7 à 8 weken heb je vakantie. Vakantie is goed om je batterij weer even op te laden, maar is ook een mooi moment om alvast rustig weer even vooruit te kijken naar de periode die eraan komt, bijvoorbeeld om alvast toetsen te leren, een boekbespreking voor te bereiden of om af te spreken voor een groepsopdracht. Het vakantierooster wordt elk jaar voor alle middelbare scholen in Gouda vastgesteld en daarna hier gepubliceerd.
Alle belangrijke data en activiteiten zijn te vinden in onze jaaragenda. De hier gepubliceerde jaaragenda vermeldt alle momenten die voor leerlingen en ouders van belang zijn.

Benodigdheden
Voor het onderwijs op het GSG hebben leerlingen leermiddelen, hulpmiddelen en een device nodig.
Boeken/Leermiddelen
Met leermiddelen bedoelen wij digitaal lesmateriaal en lesboeken.
De leverancier van de schoolboeken/leermiddelen is vanaf schooljaar 2022-2023 OsingadeJong. Bestelling verloopt via mijnleermiddelen.nl. Voor vragen kunt u terecht bij het callcenter van OsingadeJong via 0515-580081.
Wij streven ernaar dat het lesmateriaal zoveel mogelijk digitaal beschikbaar is, zodat leerlingen overal (thuis, op school of bijvoorbeeld in de bibliotheek) bij hun schoolwerk kunnen. Naast digitaal materiaal maken we ook nog gebruik van boeken of readers om ervoor te zorgen dat leerlingen niet de hele dag op een scherm zitten, om werkvormen af te wisselen en om lees- en schrijfvaardigheid te blijven oefenen.
Vragen over leermiddelen kunt u stellen aan onze leermiddelencoördinator, mw. C. Hoogenboom, via hob@degsg.nl
Hulpmiddelen
Etui met potloden en pennen, een geodriehoek, passer, maar ook woordenboeken en een atlas. Allemaal voorbeelden van hulpmiddelen. Voorafgaand aan een nieuw schooljaar krijgen onze leerlingen een overzicht van de specifieke hulpmiddelen die zij per vak nodig zullen hebben. Veel van deze hulpmiddelen zullen in de schoolloopbaan maar één keer aangeschaft hoeven worden, de kosten zijn echter wel voor eigen rekening.
Bekijk hieronder het overzicht met benodigdheden voor de leerlingen in de
klassen 2 t/m 6.
Device
Om gebruik te kunnen maken van de digitale leermiddelen, studiewijzers te raadplegen en informatie op te zoeken is het voor onze leerlingen van groot belang dat ze op school een device bij zich hebben. Onze voorkeur gaat ernaar uit dat dit device een laptop is met Windows 11, omdat een laptop zich beter leent voor verwerkingsopdrachten en Windows 11 het beste past bij de digitale programma’s die wij op school gebruiken.
Om ervoor te zorgen dat u een goed apparaat voor uw kind kunt aanschaffen, hebben wij de hulp ingeroepen van The Rent Company. Dit bedrijf is gespecialiseerd in het leveren van laptops aan leerlingen en biedt alleen laptops aan die speciaal voor het onderwijs ontworpen zijn. Deze apparaten kunnen dus tegen een stootje! Bovendien zit er standaard een goede verzekering bij, zodat uw kind bij schade of reparatie (onder garantie) van de laptop in aanmerking komt voor een leenlaptop. Zo kan uw kind de digitale leermiddelen blijven gebruiken en ontstaat hier geen achterstand door. Inmiddels huurt of koopt rond de 92% van onze ouders/leerlingen een laptop van The Rent Company!
De modellen die op dit moment worden geleverd, kunt u inzien via de flyer van The Rent Company (zie knop hieronder). Over het algemeen proberen we twee modellen te selecteren; één iets voordeliger model en één iets sneller model. U kunt zelf kiezen voor huur of koop en of u wel of geen verzekering erbij wilt. Wij adviseren er altijd een verzekering bij te nemen. Ook al is uw kind zuinig op de laptop, in een dynamische omgeving als een school zijn laptops niet altijd even veilig.
Ouders van nieuwe brugklasleerlingen ontvangen voorafgaand aan de zomervakantie een bestelflyer met informatie over The Rent Company en het laptopaanbod. Via de code op de bestelflyer logt u in op de webshop en kunt u kiezen voor koop of huur.
U kunt natuurlijk ook zelf een laptop voor uw kind aanschaffen. Mocht u hiervoor kiezen, dan zijn dit de gewenste specificaties: een laptop die voorzien is van Windows 11, met webcam, maximaal 15 inch (het liefst kleiner: 11 tot 13 inch, i.v.m. gewicht en grootte in de rugzak van uw kind). Verder minimaal 8GB geheugen en een SSD van 128 GB.
Voor eventuele andere vragen kunt u contact opnemen met onze ICT-afdeling via helpdesk@degsg.nl.
Begeleiding en ondersteuning
Pestaanpak
Mentoren en afdelingsleiders spelen een belangrijke rol bij het signaleren van pesten. Aan het begin van het schooljaar maken de mentoren afspraken over het vermijden van, signaleren van en het omgaan met pestgedrag. Daarbij wordt onder meer dit protocol besproken. Centraal staat de afspraak dat leerlingen, indien er pestgedrag wordt waargenomen, hiervan altijd melding maken bij hun mentor of afdelingsleider.
Schoolondersteuningsprofiel
In het kader van de Wet op het Passend Onderwijs is het ondersteuningsprofiel van de GSG Leo Vroman nader omschreven binnen het samenwerkingsverband VO / VSO Midden-Holland Rijstreek.
Dit schoolondersteuningsprofiel vindt u hieronder. Voor vragen over de zorg in de school kunt u contact opnemen met de mentor van uw zoon of dochter of met onze ondersteuningcoördinator de heer Patrick den Hoed.
Meldcode kindermishandeling
Organisaties en zelfstandige beroepskrachten in de (jeugd)gezondheidszorg, het onderwijs, de kinderopvang, de jeugdzorg en maatschappelijke ondersteuning, politie en justitie zijn verplicht om een meldcode te hanteren voor huiselijk geweld en kindermishandeling.
De school maakt vanzelfsprekend ook gebruik van de meldcode.
Specialisten
Ondersteuningscoördinator:
dhr. Patrick den Hoed
Begeleiders Passend Onderwijs:
- dhr. Ryan Wagenaar
- mw. Denise Modderman
- mw. Marcilla Plaisier
Dyslexiespecialisten:
mw. Hanneke de Schipper
Jeugdverpleegkundige (GGD):
mw. Elise Konter
Leerplichtambtenaar gemeente Gouda:
Mw. Wendy Flux
Jaaragenda
-
Maandag 1 september 2025Start schooljaar
-
Dinsdag 2 september 2025Startweek leerlingen
-
Maandag 8 september 2025Eerste lesdag
-
Dinsdag 16 september 2025Kennismakingsavond brugklas
-
Donderdag 18 september 2025Voorlichtingsavond 3H, 4H & 5H
-
Donderdag 18 september 2025Kennismakingsavond brugklas
-
Maandag 6 oktober 2025Studiedag
-
Dinsdag 14 oktober 2025Vromandag 1
-
Maandag 20 oktober 2025 t/m Vrijdag 24 oktoberHerfstvakantie
-
Dinsdag 4 november 2025Voorlichtingsavond
-
Woensdag 5 november 2025Voorlichtingsavond
-
Maandag 10 november 2025Toetsweek 4H, 5H, 4A, 5A, & 6A
-
Woensdag 19 november 2025Wiskunde Alpumpiade 5H, 5A & 6A
-
Dinsdag 25 november 2025Inhalen toetsweek 5H & 6A
-
Donderdag 27 november 2025Workshopavontuur groep 7 & 8
-
Vrijdag 28 november 2025Workshopavontuur groep 7 & 8
-
Dinsdag 2 december 2025Deadline inschrijvingen herkansingen TW1 voor 16:00uur (5H & 6A)
-
Vrijdag 5 december 2025Sinterklaasviering brugklas vanaf lesuur 5
-
Maandag 8 december 2025 t/m Dinsdag 9 decemberHerkansingen 5H & 6A
-
Vrijdag 19 december 2025Activiteitendag
-
Maandag 22 december 2025 t/m Vrijdag 2 januariKerstvakantie
-
Maandag 5 januari 2026Studiedag
-
Donderdag 15 januari 2026Vromandag 2
-
Dinsdag 27 januari 2026Coenecoop studiekeuze festival
-
Donderdag 29 januari 2026Eindversie profielwerkstuk (PWS) inleveren
-
Donderdag 29 januari 2026Voorlichtingsavond indicaties brugklas & K2 v.a. 19:00uur
-
Maandag 2 februari 2026 t/m Vrijdag 13 februariSE & toetsweek 2 (5H & 6A)
-
Vrijdag 6 februari 2026Open dag
-
Maandag 16 februari 2026 t/m Vrijdag 20 februariVoorjaarsvakantie
-
Dinsdag 24 februari 2026Inhalen SE & toetsweek 2 (5H & 6A)
-
Maandag 2 maart 2026Wiskunde Alympiade 4H & 4A
-
Woensdag 11 maart 2026Vromandag 3
-
Maandag 16 maart 2026 t/m Vrijdag 20 maartHerkansingen toetsweek 2 (5H & 6A)
-
Dinsdag 17 maart 2026Herkansingen 5H & 6A
-
Maandag 23 maart 2026Examensimulatie
-
Dinsdag 24 maart 2026Examensimulatie
-
Woensdag 25 maart 2026 t/m Woensdag 1 aprilAanmeldweek
-
Vrijdag 3 april 2026Goede Vrijdag
-
Maandag 6 april 2026Tweede paasdag
-
Vrijdag 10 april 2026Deadline inleveren definitieve profielkeuzes
-
Maandag 13 april 2026Deadline ontvangstverklaringen examenleerlingen
-
Vrijdag 17 april 2026Laatste lesdag examenleerlingen
-
Maandag 20 april 2026 t/m Vrijdag 1 meiMeivakantie
-
Maandag 4 mei 2026Excursieweek 4H en 5A, 3A+ stageweek
-
Dinsdag 5 mei 2026Bevrijdingsdag
-
Vrijdag 8 mei 2026 t/m Woensdag 27 meiCE tijdvak 1
-
Vrijdag 22 mei 2026 t/m Vrijdag 29 meiToetsweek 3 (4H, 4A, 5A)
-
Maandag 25 mei 2026Pinksteren
-
Donderdag 11 juni 2026Uitslagdag CE 1 tijdvak 1
-
Dinsdag 16 juni 2026 t/m Dinsdag 23 juniCE tijdvak 2
-
Donderdag 18 juni 2026A+ avond
-
Woensdag 24 juni 2026 t/m Vrijdag 26 juniHerkansingen 4H, 4A & 5A
-
Woensdag 24 juni 2026 t/m Vrijdag 26 juniHerkansingen toetsweek 1, 2, & 3
-
Dinsdag 30 juni 2026Uitslagdag CE tijdvak 2
-
Donderdag 2 juli 2026Laatste lesdag
-
Vrijdag 3 juli 2026Vromandag 4
-
Maandag 6 juli 2026Projectweek Expo 3A+
-
Donderdag 9 juli 2026Diplomauitreiking atheneum
-
Vrijdag 10 juli 2026Diplomauitreiking havo
-
Dinsdag 14 juli 2026Inleveren boeken
-
Vrijdag 17 juli 2026Jaarafsluiting
-
Woensdag 22 juli 2026Zomervakantie
Procedures en statuten
In iedere school zijn procedures en reglementen. Niet omdat we van regels houden, maar omdat ze hulp en duidelijkheid bieden in lastige situaties. Relevante statuten en reglementen zijn hieronder te vinden.
Mocht u vragen hebben na het lezen, kunt u uw vraag mailen naar de administratie via administratie@degsg.nl. De administratie zal zorgen dat uw vraag naar de juiste persoon doorgestuurd wordt.
Conflict of klacht
Ook op een school kunnen wel eens problemen ontstaan tussen ouders of leerlingen en (medewerkers van) de school. Dat zou kunnen gaan over tal van zaken die spelen in de school, van begeleiding en gedrag tot aan communicatie, pesten of toelating.
De meeste problemen worden in onderling overleg goed opgelost, maar soms is een meningsverschil van dien aard dat men er een klacht over wenst in te dienen.
Wij gebruiken in die gevallen graag een stappenplan, dit kunt u hieronder vinden.
Vacatures
Onze vacatures staan op Meesterbaan. Klik hier om te bekijken welke vacatures op dit moment openstaan.